Қаржы министрлігі шекарадағы «кептеліс» бойынша тасымалдаушылардың шағымына жауап берді

14:50, 12 қазан 2024

© Сурет: gov.kz

Тасымалдаушылар Қытаймен шекараны кесіп өту үшін электронды кезекті алу мүмкін емес деп шағымданып жатыр, деп хабарлайды Zakon.kz.

"Достық-Авто" және "Нұр Жолы" ең танымал өткізу пункттеріндегі "CarGoRuqsat" электрондық брондау сервисінде кезек 2-3 апта алдында бос емес. Тасымалдаушы компаниялар меморгандарға электрондық броньды алдын ала беруді үш күннен кейінгі күндерге тоқтата тұру туралы өтінішпен жүгінді. Бүгінде брондау бір ай бұрын қол жетімді.

Өтініш беруші авторларының деректері бойынша, білместен немесе "мүмкін болған жағдайда" бос слоттардың көпшілік бөлігін ресейлік тасымалдаушылар брондайды, алайда кейінірек олар өз кезегінен бас тартады, нәтижесінде пункт "бос" болады, ал адал тасымалдаушылар бірнеше апта күтуге мәжбүр.

Бұдан басқа, өз өтініштерінде авторлар "CarGoRuqsat" сервисін техникалық қолдау жеделхат-чаттарында босатылған кезектер 100 немесе одан да көп АҚШ долларына қайта сатылады деп мәлімдейді. Бұл ретте робот-бағдарламалар (боттар) қолданылады, олар бірнеше секунд ішінде босатылған кезекті алуға үлгіреді.

ҚР Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетінде жағдай бойынша түсінік берді.

Мемлекеттік шекарада электрондық кезек жүйесін енгізу рәсімдердің ашықтығы мен жүк тасымалын жоспарлаумен байланысты көптеген мәселелерді шешуге мүмкіндік берді. Жаңашылдық күту уақытын едәуір қысқартты және тасымалдаушыларға өз бағыттарын тиімді жоспарлауға мүмкіндік берді, бұл елдің жүк айналымы мен транзиттік мүмкіндіктеріне оң әсер етті.

Алайда, қол жеткізілген жетістіктерге қарамастан, жеке адамдар жүйені бұзуға тырысатын жағдайлар бар. Олар белгіленген ережелерді айналып өту және құрылған процестерді бұзу үшін әртүрлі әдістерді пайдаланады, мұны заңсыз табыс табу мүмкіндігі ретінде көреді.

Нәтижесінде шекарада жасанды түрде жасалған дүрбелең тасымалдау құнының артуына және көлеңкелі айналымның қалыптасуына әкеледі. Бұл процестер көлік қызметтерінің құнына теріс әсер етеді және тасымалдаушылар арасындағы адал бәсекелестікке жол бермейді.

Осыған байланысты біздер қауіпсіздік шараларын күшейту және бұзушылықтар үшін қатаң шараларды қолдану арқылы жүйені жетілдіруді жалғастырамыз. Процестің барлық қатысушыларын ережелерді сақтауға және шекарадағы инфрақұрылымды одан әрі жақсартуға және дамытуға ықпал етуге шақырамыз.

МКК-да робот-бағдарламаларды пайдалана отырып, броньды жаппай брондау және кейіннен қайта сату схемасын ҚР Қаржы министрлігінің "Ақпараттық-есепке алу орталығы" АҚ тұлғасында электрондық кезекті тіркеушінің өзі және сервисті әзірлеуші анықтағанын атап өтті. Бұзушылықтар мен қайта сату фактілері туралы ресми хабарлама БАҚ-қа жіберілді. Мәселені жүйелі түрде шешу және саңылауды жабу үшін қадамдар жасалды – енді бронь босатылады, "еркін" тізілімінде пайда болмайды. Яғни, автомобиль өткізу пунктіне келмеуі мүмкін, бірақ оның кезегі "жанып кетеді", бұл брондаудың "қайталама нарығын" мүмкін емес етеді. Ол бұрын рандом (кездейсоқ) тәртіпте босатылған.

"Біз бұл өткізу пункттерінің уақытша "тоқтап қалуына" әкелетінін жол бердік. Кезекке тұрғысы келетіндер көп болуына қарамастан. Бұл кезеңнен де өту керек. Жаңашылдықтың әсерін дәл қазір күтуге болмайды. Бүгінде бір айдан астам уақыт бұрын адал емес пайдаланушылар басып алған кезектер әлі де "өртеніп жатыр". Мұндай пайдаланушылардың екі ондығы сервиспен бұғатталған болатын. Нарық қатысушылары кезекті, тіпті боттарды пайдалана отырып, негізінде қайта сату жоқ екенін және мүмкін болмайтынын түсінуі үшін уақыт қажет", - деп түсіндірді Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті.

Бүгінде айыппұл санкцияларын енгізу - жол жүрмегені үшін ақшаны ұстап қалу мәселесі зерттелуде. Мәселен, егер тасымалдаушы бір ай ішінде үш рет брондаған болса, бірақ өткізу пунктіне келмесе, онда республикалық бюджеттің кірісіне ерікті өтемақы ретінде оның әмиянынан тиісті өткізу пунктінің бос тұрғаны үшін 100 АЕК мөлшеріндегі сома есептен шығарылады.

"Жолда кез-келген жағдайлар болады: жүргізуші ауырып қалуы мүмкін, тартқыш сынуы мүмкін, ауа-райы нашарлайды және т.б. Сондықтан айыппұлсыз броньды қайтарып алу мүмкіндігін қалдыру қажет. Дегенмен, айыппұлдар нарық қатысушыларын тәртіпке келтіреді. Әзірге бұл біз қатысушылармен қарастыратын және талқылайтын ұсыныс. Жалпы, біз қатысушылардың ұсыныстарын белсенді түрде зерттейміз және оңтайлы шешімдерді табуға тырысамыз. Сауалнама көрсеткендей, көптеген тасымалдаушылар ескі кездейсоқ босату схемасын "бас тарту броньымен" қайтарғысы келеді. Бірақ бұл схемаға оралу әр түрлі қорғанысты айналып өтетін заманауи боттары бар қайта саиушылардың қолында болады. Сондықтан біз қайта сатуды болдырмайтын шешім іздеп жатырмыз", - деп атап өтті "Ақпараттық-есептеу орталығы" АҚ.

Электрондық кезек алғаш рет 2022 жылғы қарашада ҚХР шекарасында пилоттық режимде енгізілді. Сол сәттен бастап электрондық брондау сервисі мемлекеттік шекараның барлық периметрі бойынша барлық жерде енгізілуде. Жоба бойынша электрондық сервиске толық көшу 2024 жылдың соңына дейін аяқталады.

Источник: zakon.kz


Подписывайтесь на наш Telegram-канал. Будьте в курсе всех событий!
Мы работаем для Вас!